Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- część załączonych plików do pobrania nie jest dostępnych cyfrowo;
Nadmierne koszty
Dokumenty publikowane na Platformie Zakupowej zamowienia.gov.pl mogą być częściowo niedostępne z uwagi na fakt, że:
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- pochodzą z różnych źródeł
- są to dokumenty bardzo obszerne i złożone
- ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innych instytucjach
Zapewnienie dostępności tych funkcji oznacza bardzo wysokie koszty wg oceny analizy kosztów dostępności cyfrowej.
Treści nieobjęte przepisami
- dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi;
- multimedia opublikowane przed 23 września 2020r;
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- treści od innych podmiotów, do których nie jesteśmy uprawnieni do modyfikacji;
- treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań;
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej (DOCX).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Styś - e-mail dostepnosc@centrum.gov.pl lub telefonicznie +22 694 75 01.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- ul. Powsińska 69/71
02-903 Warszawa
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Nie posiadamyDostępność architektoniczna
Centrum Obsługi Administracji Rządowej, ul. Powsińska 69/71, 02-903 Warszawa
Siedziba COAR mieści się w Budynku A. Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście od ul. Powsińskiej jest przeznaczone dla gości. Wejście bezpośrednio z chodnika – nie ma schodów, a szerokość drzwi pozwala na wjazd wózka inwalidzkiego. Kancelaria Ogólna znajduje się po lewej stronie od wejścia, pokój nr 003. Pracownik Kancelarii udziela informacji dotyczących lokalizacji pomieszczeń w budynku oraz godzin pracy COAR. Do Kancelarii Ogólnej prowadzi korytarz umożliwiający przemieszczanie się wózkiem inwalidzkim. Dalsze przejście zabezpieczone jest bramkami, przez które może przejechać osoba na wózku.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Na wyższe piętra prowadzą schody. W budynku nie ma windy.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Pozostałe budynki mieszczące się przy ul. Powsińskiej 69/71 nie są dostępne architektonicznie dla osób niepełnosprawnych.
W Centrum Obsługi Administracji Rządowej istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumacza języka migowego on-line.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Na podstawie art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243), Centrum Obsługi Administracji Rządowej informuje, że zapewnia osobom uprawnionym możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
Skorzystanie z usługi tłumacza języka migowego online jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać w dwojaki sposób:
- Poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby, gdzie w kancelarii (pokój nr 003) znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik (za pośrednictwem komputera z kamerą) połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a pracownikiem COAR. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
- Z usługi można także skorzystać nie wychodząc z domu. Wystarczy, posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do internetu. Usługa dostępna jest na stronie internetowej COAR.